views

الثلاثاء، 31 يوليو 2012

شمس يوم تاني

وتشرق شمس يوم تاني وانا قاعد بغنيلك

ولا بيعجبني صوت ضحكك ولا عاجبني لون نيلك..

لكني كتبت احزاني في ورقة فيها عنواني

بقولك فيها انا خايف يكون مجدك فيوم فاني.

.وشعبك لا يزال شايف جيوش سعرانة قتلاني..

.ويسكت رغم احزانه وبييبوس يد سجانه

يا دم الشهدا حاربهم ولو هنساك ما تنساني

...انا ما املكش غير نفسي انا الخانني اخواني.

.وهنتخبه عشان مايعيش ولا ينجحشي سجاني

لامتى هبقى انا مجبور اعيش والمر سقياني

 ..وحالي كل يوم بيسوء وبعد السوء يسوء تانى

يا جاحدة يالي قلبك طوب في بعد الدم شئ تاني!!؟؟

..عشانك يروي اراضيكي..ولو زعلانة براضيكي.

.لامتى هعيش و شاريكي وبرده لسة بايعاني

عشانك شوفي كام درويش في حبك لسة بيعاني

وناس عايشنها بالتكويش كروشهم لسة بلعاني

وقال بيقولو عنك ام كرهت انا  أم أحزاني

انا راح اعيش كدة فيكي عشان في معنى انساني

بشوفه في قلب حواريكي و ناس شقيانة بتعاني

وبرده راضية بالعيشة وبكره تثور ومن تاني

هيغرب ظلمك الممدود ومنه بايدي راح اشيلك

وتشرق شمس يوم تاني وانا قاعد بغنيلك

وراح يعجبني صوت ضحكك وراح يعجبني لون نيلك


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق